كمیسیون انتخابات پاكستان با صدور بیانیه ای رد صلاحیت گیلانی را اعلام كرد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی , كمیسیون انتخابات پاكستان سه شنبه شب , در بیانیه ای رسمی بنا به درخواست دیوان عالی پاكستان رد صلاحیت سید یوسف رضا گیلانی نخست وزیر این كشور را صادر كرد.

عصر روز سه شنبه كمیته سه نفری دیوان عالی پاكستان به سرپرستی قاضی افتخار محمد چودری رییس این نھاد بیانیه رد صلاحیت نخست وزیر را صادر كرد.

اختلافات بین دولت و دادگاه عالی پاكستان زمانی به اوج خود رسید كه گیلانی در ماه آوریل به دلیل نپذیرفتن حكم دیوان عالی مبنی بر مفتوح شدن پرونده ھای پولشویی زرداری مجرم شناخته شد.

در حكم كوتاه دیوان عالی آمده , از آنجا كه ھیچ درخواستی برای تجدید نظر در مورد مجرم شناخته شدن نخست وزیر از سوی دیوان عالی دریافت نشد، محكومیت گیلانی؛ عیان است، بنابراین دادگاه نخست وزیر پاكستان را رد صلاحیت اعلام كرد و عضویت وی را در پارلمان ملی ممنوع و او را از عهده دار شدن پست ھای دولتی و نمایندگی مجدد در پارلمان ملی به مدت پنج سال محروم می كند.

دیوان عالی پاكستان ھمچنین به زرداری دستور انتخاب دولت جدید دموكراتیك را صادر كرد.

منابع خبری اعلام كردند كه گیلانی از محل اقامت نخست وزیر به مكان دیگری نقل مكان كرده است.

همچنین منابع آگاه در دولت اعلام كردند: رییس جمھوری قرار است روز چهار شنبه در مشورت با روسای احزاب سیاسی متحد با دولت ، نظر آنان را برای انتخاب نخست وزیر جدید جلب كند.

این منابع افزودند: زرداری به احتمال زیاد برای انتخاب نخست وزیر جدید نشست مشتركی نیز با نمایندگان پارلمان ملی و مجلس سنا برگزار خواهد كرد.

بر اساس خبر رسانه ها, پیش از برگزاری این نشست , اعضای ارشد حزب مردم در یك جلسه فوری , زرداری سرپرست حزب مردم و بلاول بوتو زرداری رییس حزب مردم را برای اتخاذ ھرگونه تصمیم به منظور انتخاب نخست وزیر جدید دارای اختیار تام اعلام خواهند كرد.

سخنگوی ریاست جمهوری پاكستان پاكستان نیز از لغو سفر زرداری به روسیه كه قرار بود برای شركت در گردھمایی بین المللی اقتصادی روز چهارشنبه سفر سه روزه ای را به مسكو داشته باشد، خبر داد.

قرار است نشست اضطراری نمایندگان حزب مردم در پارلمان ملی و مجلس سنای پاكستان روز چهارشنبه در اسلام آباد برای بحث در باره انتخاب نخست وزیر جدید برگزار شود.

دبیر اطلاعاتی حزب مردم پاكستان از تمامی نمایندگان این حزب خواسته است كه بدون استثنا در این نشست شركت نمایند.

در ھمین حال منابع محلی از نامزدی 'چودری احمد مختار' وزیر كنونی آب و نیرو و 'مخدوم سید شھاب الدین' وزیر نساجی برای پست نخست وزیر نام می برند.

همچنین برخی رسانه از خانم 'فریال تالپور' نماینده پارلمان ملی و خواھر رییس جمھوری، و 'حنا ربانی كھر' وزیر امور خارجه و سید 'خورشید احمد شاه' وزیر امور مذھبی دولت پاكستان برای پست نخست وزیری یاد می كنند.

منابع رسمی در پاكستان می گویند: حزب مردم در نشست امروز خود پس از صدور حكم دادگاه عالی در مورد عدم صلاحیت گیلانی، تصمیم به پذیرش حكم دادگاه گرفت و مخالف رویارویی دولت با قوه قضاییه است.

در همین حال رسانه های خبری به نقل از چودری احمد مختار وزیر آب و نیروی پاكستان نوشتند كه وی آمادگی خود را برای خدمت رسانی به پاكستان در نقش نخست وزیر كابینه دولت این كشور اعلام كرده است.

آساق ** 1095





:: برچسب‌ها: شیکاگو , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: